dubbelve te eff?

Hör och häpna, den där kalufse ska skriva ett vanligt inlägg på bloggen! eller mnja, hör och hör. lite svårt att höra om ni inte har sån här blind-dator som läser ut texten. Men häpna iaf!

Sjukanmälde mig från skolan idag, ska byta klass så kändes rätt meningslöst att gå liksom. Istället gick jag upp tidigt, 9'45! och åkte med mor och far till min syster och åt lätt lunch. Grekisk sallad. Det var gott... även fast vi inte fick någon dressing >_>

Sen bar det av till Marieberg, trodde inte vi skulle dit så hade på mig ett par röda puma kortbyxor, en sunkig gammal urtvättat simpson tröja och en grön luvtröja. Kanske inte ultimata klädseln om man ska ut och shoppa, eller? I vilket fall så skulle vi in och shoppa. Morsan skulle ha sprutor, hehe, så fel det kan låta, Och syrran skulle köpa någon tvål. hon hittade ingen hon ville ha, kräsen. Vi gick vidare, fikade lite. Undertecknad hittade 2 hoods och en höstjacka. Känner mig rätt nöjd eftersom jag varken hade plånboken med mig eller förväntade mig att köpa nånting. Känner mig lite blåst om jag ska vara helt ärlig. Stog och kollade på en galet snygg luvtröja i ett snärtigt mönster. Ville ju då testa en för att kanske senare köpa en men blev lite sur på att det bara var så jävla små storlekar, XS och S var ju favoriterna på klädhängaren. fanns dock enstaka M och L också. så jag testade L, fick inte ens i armen i ärmen. Blev besviken och gick därifrån. Såg sen att jag hade stått på tjejsektionen i butiken och försökt prova en figursydd liten flicktröja... gosse vad man skämdes, tur att ingen såg mig.

Senare åkte vi hem till syster igen efter ha sniglat oss igenom IKEA med mina päron. Dom lagade mat och så, tunnbröd och klet. För de gastronomisk intresserade som kanske läser detta inlägg så bestod kletet av; Räkor, ägg, philadelphia(stavarn?) mjukost, Creme fraiche(återigen, stavarn?), dill, purjolök, chilisås och diverse kryddor. tror inte jag glömde nåt därva. Var gott i vilket fall. Kaffe på det. Satt sen och spelade GTA 4 med systers karl och min far. Det var kul att spela när 2 vuxna karlar sitter bredvid och tycker det är minst lika kul när man kör upp på trottoaren så fotgängarna flyger som käglor. kom hem vid midnatt ungefär. Satte mig vid datorn och letade upp Fredrik Häréns föreläsning på youtube och skrev sen detta inlägg. För dom som är intresserade av vad den där Fredrik Härén kan ha föreläst om så kan ni gärna få kolla min länk nedan. Väldans intressant faktiskt.

Ska till grönan imorrn så är väl dags att sova nu. Puss och kram och nyp i stjärten.

http://www.youtube.com/watch?v=ohHNONAbheE

Kommentarer
Postat av: mellansyster

Hade varit kul att se dej prova tröjor:-) Skratta högt när jag läste. Hoppas det löser sig med skolan. Lycka till!!

Kram kram

2008-08-24 @ 21:37:35
URL: http://narketos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0