You want to know how i got these scars?

The dark knight var allt annat än dålig. Lite sen att se den men bättre sent än aldrig.

Skulle ni kunna offra erat liv för att rädda en annan människa? Skulle jag kunna offra mitt liv för att rädda en annan människa? Jag skulle tro att alla, eller åtminstone de flesta, hade svarat; "Det beror på vilken människa vi pratar om" i det här fallet. Finns det någon människa som ni håller av så mycket att ni skulle kunna hoppa framför en kula för den personen? De flesta svarar nog ja. Men skulle man det i praktiken? Det är lätt att tänka så. Det är lätt att tänka att man är heroisk, att man älskar den personen till den grad att man faktiskt skulle kunna dö för den. Man har sett så många filmer där folk gör stora uppoffringar för dom man älskar, ger upp sina tillgångar, sin familj och t.om sitt liv. Skulle jag ha hoppat framför en kula för någon person? Det är lätt att säga att man inte skulle ha tvekat en sekund när man sitter framför datorn. Men i praktiken? Det kan ingen veta.

Jag trodde och förväntade mig att "tonårskänslor" skulle försvinna efter en relativt kort tid. Att man skulle glömma. En månad och 6 dagar har gått. Än har jag inte märkt av någon skillnad. Dom som säger att tonårskärlek bara är hormoner och ingen riktig kärlek kan stoppa upp nåt hårt där bak.

Kommentarer
Postat av: Therese

Nu har du nåt att sysselsätta dig med, har gett dig 2 utmaningar.. Visserligen rätt lika varann men ändå. Synd om du skulle sitta vid datorn och inte göra nåt:-)

Meddela när du gjort dom. kram

2008-09-22 @ 12:02:05
URL: http://narketos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0